Organizacija

Organizaciona šema prikazuje hijerarhiju firme sa Skupštinom akcionara na vrhu, ispod su Nadzorni i Upravni odbor, zatim Predsjednik Uprave (COO), Članovi Uprave (CMO i CFRO) i različiti sektori i službe kategorizovane po bojama: Služba (narandžasta), Odbor i članovi uprave (plava), Nezavisne funkcije i asistenti (žuta) i Sektori (tirkizna).
UCB Building

Korporativno upravljanje

Skupština akcionara Banke je organ vlasnika Banke preko kojeg vlasnici štite svoje interese i na propisan način utiču na poslovanje Banke. Skupštinu akcionara čine svi akcionari banke.

Organi upravljanja Bankom su Nadzorni odbor koji ima funkciju nadzora nad poslovanjem banke i Upravni odbor koji obavlja izvršnu funkciju i odgovoran je za upravljanje bankom na dnevnoj osnovi i njeno zastupanje, u skladu sa Zakonom o kreditnim institucijama, Zakonom o privrednim društvima I Statutom Banke.

Stalna radna tijela Nadzornog odbora su Odbor za rizike, Odbor za imenovanja, Odbor za primanja i revizorski odbor.

Stalna radna tijela Upravnog odbora su Komitet za upravljanje aktivom i pasivom, Odbor za razvoj i upravljanje promjenama informacionog Sistema, Odbor za naplatu i Kreditni odbori za pravna i fizička lica.

Upravni odbor Banke

Upravni odbor Banke sastoji se od 3 člana:

Miloš Pavlović

Predsjednik Upravnog Odbora Banke

Miloš Pavlović, Predsjednik Upravnog odbora Universal Capital Bank AD Podgorica, je diplomirani pravnik sa preko 15 godina iskustva na rukovodećim pozicijama u sektoru bankarstva, advokature, mikrofinansija, razvoja nekretnina i segmentu luksuznih hotela i restorana. Svoju karijeru započeo je u advokatskoj kancelariji da bi zatim otpočeo korporativnu karijeru 2010. godine u američkoj organizaciji Worl Vision International. Sredinom 2013. godine pridružuje se korporativnoj grupi Monterock International na poziciji Direktora pravnog i HR sektora grupe u čijem portfelju se nalazi lanac hotela širom svijeta pod brendovima Aman i One&Only kao i elitnih restoranskih brendova kao što su Nammos, Ce la vi, Nusret, Coya, Clap, Kira i mnogi drugi. Nakon akvizicije Universal Capital Banke od strane korporativne grupe Monterock International 2014. godine dobija zaduženje da sa pozicije Izvršnog direktora transformiše Banku. Od preuzimanja banke do danas, pod njegovim vođstvom Banka je uvećala svoju aktivu gotovo 15 puta, pozicionirajući se kao jedna od najstabilnijih i najprofitabilnijih finansijskih institucija u regionu i sa značajnih operacijama širom svijeta te je tako Universal Capital Bank jedina banka u regionu koja je svoje prisustvo proširila i na region Srednjeg istoka otvaranjem svog predstavništva sa Category 4 licencom u DIFC Dubai 2016. godine. Od 2022. godine nalazi se na poziciji Predsjednika Upravnog odbora Universal Cappital Bank AD Podgorica kreirajući viziju razvoja Banke. Njegova ekspertiza obuhvata pravna pitanja, compliance, korporativne finansije, akvizicije, razvoj ljudskih resursa, IT i napredne tehnologije kao i upravljanje kriznim situacijama i upravljanje promjenama.

Veselin Vuković

Član Upravnog Odbora Banke

Veselin Vuković, član Upravnog odbora Universal Capital Bank AD Podgorica, zadužen je za Službu računovodstva i finansijskog izvještavanja, plana i analize, Službu za podršku poslovnim operacijama, Službu za kontrolu, mjerenje i izvještavanje o rizicima, kao i Službu za upravljanje nekvalitetnom imovinom. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu Univerziteta Crne Gore. Najznačajniji dio karijere ostvario je u Centralnoj banci Crne Gore, u kojoj je proveo preko 10 godina, u toku kojih je prošao put od Višeg kontrolora za nadzor rizika, Šefa odjeljenja za kontrolu kreditnog rizika do Glavnog kontrolora/portfolio menadžera. Pored navedenog, iskustvo je sticao u Ziraat Bank Montenegro kao menadžer rizika, a značajan dio profesionalnog puta proveo je u Komercijalnoj banci AD Podgorica, gdje je od 2018. do 2021. godine obavljao funkciju Izvršnog direktora nadležnog za upravljanje rizicima, administraciju depozita i plasmana, računovodstvo i finansije. Od kraja 2021. godine član je uspješnog tima Universal Capital Bank AD. Tokom karijere, pohađao je brojne specijalizovane obuke iz oblasti finansija, upravljanja rizicima i međunarodnih računovodstvenih standarda u renomiranim institucijama širom Evrope. Svojim znanjem i iskustvom doprinosi razvoju strategije i unapređenju poslovanja banke.

Nikola Vujošević

Član Upravnog Odbora Banke

Član Upravnog odbora Banke (CMO), nadležan je za Sektor prodaje za pravna lica (corporate), Službu prodaje za fizička lica (retail) i poslovnu mrežu, Službu upravljanja odnosima sa klijentima, Službu upravljanja sredstvima, Sektor za investiciono bankarstvo (u kojeg posluje Služba brokersko-dilerskih poslova i Služba kastodi poslova), kao i Službu kartičnog poslovanja i alternativnih kanala prodaje. U njegovoj bogatoj poslovnoj biografiji ističe se gotovo dvodecenijsko iskustvo u oblastima bankarskog poslovanja sa stanovništvom i pravnim licima. Karijeru je započeo u Atlas banci, a od 2016. godine nastavlja je kao Zamjenik Glavnog izvršnog direktora za komercijalne poslove u Universal Capital banci, gdje sada obavlja funkciju člana Upravnog odbora. Tokom svoje karijere, obavljao je značajne funkcije u oblasti prodaje, investicionog bankarstva i upravljanja odnosima sa klijentima, gdje je pokazao izuzetne liderske sposobnosti i strateško razmišljanje. Poseban akcenat u svom radu stavlja na unapređenje poslovne mreže i razvoj inovativnih proizvoda i usluga za klijente, kako iz korporativnog, tako i iz retail sektora. Njegovo znanje i iskustvo doprinose jačanju pozicije banke na tržištu i ostvarivanju ambicioznih poslovnih ciljeva.

Dužnosti i odgovornosti upravnog odbora

U skladu sa članom 55 Zakona o kreditnim institucijama:

U cilju uspostavljanja i sprovođenja efikasnog i pouzdanog sistema upravljanja, upravni odbor kreditne institucije:

  • utvrđuje ciljeve i opštu strategije kreditne institucije
  • usvaja poslovnu politiku kreditne institucije
  • redovno preispituje strateške ciljeve, strategije i politike upravljanja rizicima, uključujući i upravljanje rizicima koji proizilaze iz makroekonomskog okruženja u kojem kreditna institucija posluje, kao i stanje poslovnog ciklusa kreditne institucije
  • uspostavlja osnove za funkcionisanje sistema interne kontrole, adekvatne veličini kreditne institucije, složenosti poslova i nivou preuzetog rizika;
  • usvaja politiku primanja u kreditnoj instituciji
  • obezbjeđuje integritet računovodstvenog sistema i sistema finansijskog izvještavanja i finansijske i operativne kontrole
  • obezbjeđuje nadzor višeg rukovodstva i uspostavlja tačno utvrđene, jasne i dosljedne interne odnose u vezi sa odgovornošću, koji obezbjeđuju jasno razgraničavanje ovlašćenja i odgovornosti i sprječavaju nastanak sukoba interesa
  • utvrđuje unutrašnju organizaciju društva, uz saglasnost nadzornog odbora
  • donosi opšte akte kreditne institucije, osim akata koje donose drugi organi kreditne instutucije
  • bira i razrješava više rukovodstvo kreditne institucije i druga lica u skladu sa ovim zakonom i statutom kreditne institucije i određuje im zaradu
  • donosi etičke standarde ponašanja zaposlenih u kreditnoj instituciji
  • odobrava uvođenje novih proizvoda i usluga u poslovanje kreditne institucije
  • obavlja i druge poslove utvrđene ovim i drugim zakonom, propisima donesenim na osnovu ovog zakona i statutom kreditne institucije
  • Upravni odbor vodi poslove kreditne institucije.
  • Upravni odbor kreditne institucije dužan je da obezbijedi da kreditna institucija posluje u skladu sa propisima kojima se uređuje poslovanje kreditne institucije.
  • Upravni odbor kreditne institucije dužan je da uspostavi i sprovodi pouzdan sistem upravljanja kreditnom institucijom u skladu sa zakonom.
  • Upravni odbor kreditne institucije dužan je da obezbijedi realizaciju supervizorskih mjera Centralne banke.
  • Upravni odbor kreditne institucije dužan je da periodično, a najmanje jednom godišnje, preispituje efikasnost sistema upravljanja kreditnom institucijom, uključujući primjerenost postupaka i efikasnost kontrolnih funkcija, i da o zaključcima obavještava nadzorni odbor, kao i da preduzima adekvatne mjere za otklanjanje utvrđenih nedostataka.

Nadzorni odbor

Nadzorni odbor Banke sastoji se od 5 članova:

Alfredo Longo

predsjednik Nadzornog odbora

Božo Milatović

član Nadzornog odbora

Josip Pecirep

nezavisan član Nadzornog odbora

Aco Aleksić

nezavisan član Nadzornog odbora

Adrijana Stevanović

nezavisan član Nadzornog odbora

Nadležnosti i odgovornosti Nadzornog odbora

Sjednice odbora se održavaju po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.

U skladu sa članom 46 Zakona o kreditnim institucijama:

Daje saglasnost upravnom odboru na:

  • ciljeve i opštu strategiju kreditne institucije
  • poslovnu politiku kreditne institucije
  • finansijski plan kreditne institucije
  • strategije i postupke procjenjivanja adekvatnosti internog kapitala kreditne institucije
  • politike i procedure za izbor i procjenu ispunjenosti uslova za članove upravnog odbora i druga lica odgovorna za vođenje poslova u okviru pojedinih područja poslovanja kreditne institucije
  • politiku primanja u kreditnoj instituciji, osim ako statutom nije uređeno da tu saglasnost daje skupština akcionara
  • akt o internoj reviziji i godišnji plan rada interne revizije

Nadzire:

  • postupak sprovođenja i efikasnost i efektivnost sistema upravljanja kreditnom institucijom, sprovođenje poslovne politike kreditne institucije, strateških ciljeva i strategije i politike preuzimanja rizika
  • sprovođenje politike primanja u kreditnoj instituciji
  • proces objelodanjivanja i komunikacija
  • adekvatnost postupaka i efikasnosti interne revizije

Predlaže spoljnog revizora.

Usvaja godišnji plan interne revizije i izvještaje interne revizije.

Donosi i periodično provjerava opšta načela politike primanja u kreditnoj instituciji.

Saziva sjednice skupštine akcionara, utvrđuje prijedlog dnevnog reda i prijedloge odluka za skupštinu akcionara i kontroliše njihovo sprovođenje.

Bira i razrješava predsjednika nadzornog odbora.

Imenuje i razrješava članove upravnog odbora uključujući i predsjednika.

Imenuje i razrješava članove revizorskog odbora.

Razmatra godišnji izvještaj o radu revizorskog odbora.

Imenuje i razrješava članove odbora za primanja, odbora za rizike, odbora za imenovanja i druge odbore osnovane u cilju pružanja stručne pomoći u vršenju nadzora poslovanja kreditne institucije.

Razmatra i zauzima stavove o nalazima iz izvještaja Centralne banke i izvještaja drugih nadzornih organa o izvršenoj kontroli, u roku od 30 dana od dana dostavljanja izvještaja o kontroli.

Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, propisima donesenim na osnovu ovog zakona i statuta kreditne institucije.

Član nadzornog odbora je dužan da odmah obavijesti Centralnu banku o:

  • njegovom izboru ili prestanku funkcije u organima upravljanja u drugom pravnom licu
  • pravnim poslovima na osnovu kojih je taj član nadzornog odbora ili neko od članova njegove uže porodice direktno ili indirektno stekao akcije u pravnom licu, na osnovu kojih je samostalno ili zajedno sa članovima svoje uže porodice stekao kvalifikovano učešće u tom drugom pravnom licu ili na osnovu kojih je njihovo učešće smanjeno ispod granice kvalifikovanog učešća

Odbor za imenovanja

Odbor za imenovanja sastoji se od 3 člana:

Božo Milatović

predsjednik odbora za imenovanje

Alfredo Longo

član odbora za imenovanje

Josip Pecirep

član odbora za imenovanje

Nadležnosti i odgovornosti odbora za imenovanja

Kreditna institucija je dužna da ciljanu zastupljenost iz stava 1 tačka 2 ovog člana, kao i politiku iz stava 1 tačka 2 ovog člana i njeno sprovođenje, javno objavljuje na način iz člana 237 stav 3 ovog zakona.

Odbor za imenovanja može da za ostvarivanje svojih dužnosti koristi sve resurse koje smatra adekvatnim, uključujući i korišćenje stručne pomoći lica van kreditne institucije na teret kreditne institucije.

U skladu sa članom 48 Zakona o kreditnim institucijama:

  • Određuje i predlaže kandidate za izbor članova nadzornog i upravnog odbora kreditne institucije, ocjenjuje ravnotežu između znanja, vještina, raznovrsnosti u sastavu i iskustva organa upravljanja, priprema opis ovlašćenja i potrebnih kvalifikacija za određenu funkciju i ocjenjuje očekivano potrebno vrijeme za obavljanje te funkcije.
  • Utvrđuje ciljanu zastupljenost pola koji nije dovoljno zastupljen u nadzornom ili upravnom odboru i priprema politiku o načinu povećavanja broja manje zastupljenog pola u tim organima, kako bi se postigla ciljana zastupljenost.
  • Redovno, a najmanje jednom godišnje, procjenjuje i po potrebi predlaže nadzornom i upravnom odboru kreditne institucije promjene u strukturi, veličini, sastavu i djelovanju tih organa.
  • Redovno, a najmanje jednom godišnje, procjenjuje znanje, sposobnosti i iskustvo pojedinih članova nadzornog i upravnog odbora, kao i tih organa kao cjeline i o toj procjeni obavještava organe i lica na koje se ta procjena odnosi.
  • Redovno preispituje politike za izbor i imenovanje višeg rukovodstva i po potrebi daje preporuke upravnom odboru za unaprijeđenje tih politika.
  • Kontinuirano, u mjeri u kojoj je to moguće, vodi računa o izbjegavanju postojanja dominantnog uticaja pojedinaca ili male grupe pojedinaca pri odlučivanju upravnog i nadzornog odbora, u cilju zaštite interesa kreditne institucije u cjelini.
  • Obavlja druge poslove određene propisima donesenim u skladu sa zakonom.

Odbor za primanja

Odbor za primanja sastoji se od 3 člana:

Adrijana Stevanović

predsjednik odbora za primanja

Alfredo Longo

član odbora za primanja

Josip Pecirep

član odbora za primanja

Nadležnosti i odgovornosti odbora za primanja

Jedan član odbora za primanja, koji nije član odbora za rizike, treba da prisustvuje sastancima odbora za rizike i obrnuto.

Primanja lica koja rukovode kontrolnim funkcijama, nadgleda i prati odbor za primanja.

U skladu sa članom 50 Zakona o kreditnim institucijama, Odlukom o sistemu upravljanja u kreditnoj instituciji, Odbor za primanja:

  • Priprema odluke nadzornog odbora u vezi sa primanjima zaposlenih, uključujući odluke koje imaju uticaj na izloženost kreditne institucije rizicima i na upravljanje rizicima, i
  • Obavlja druge poslove utvrđene propisima.

Odbor za primanja, pored zadataka utvrđenih članom 50 stav 2 tačka 1 Zakona:

  • Pruža podršku i daje savjete nadzornom odboru u vezi sa politikom primanja, praksom i procesima koji se odnose na primanja.
  • Provjerava da li je postojeća politika primanja adekvatna i, ako je potrebno, daje predloge za promjenu tih politika sa predlogom plana za otklanjanje utvrđenih nedostataka.
  • Predlaže eksterne stručnjake za primanja koje nadzorni odbor namjerava da angažuje za savjete ili podršku.
  • Obezbjeđuje akcionarima informacije o politikama i praksama primanja, a naročito o predloženom većem maksimalnom odnosu varijabilnog i fiksnog dijela ukupnih primanja.
  • Procjenjuje mehanizme i sisteme usvojene radi obezbjeđivanja da politika primanja pravilno uzima u obzir rizični profil i strukturu kapitala, da je ukupna politika primanja usklađena sa opštom strategijom, ciljevima, korporativnom kulturom i dugoročnim interesima kreditne institucije i da promoviše zdravo i efikasno upravljanje rizicima.
  • Procjenjuje ostvarivanje ciljeva politike primanja i potrebe naknadnog prilagođavanja, uključujući primjenu malusa i povraćaja primanja.
  • Analizira moguća scenarija u cilju utvrđivanja uticaja eksternih i internih događaja na politike i prakse primanja.
  • Testira kriterijume za dodjelu varijabilnih primanja prije njihovog utvrđivanja i dodjele.

Odbor za rizike

Odbor za rizike sastoji se od 3 člana:

Josip Pecirep

predsjednik odbora za rizike

Aco Aleksić

član odbora za rizike

Adrijana Stevanović

član odbora za rizike

Nadležnosti i odgovornosti odbora za rizike

U skladu sa članom 49 Zakona o kreditnim institucijama i Odlukom o sistemu upravljanja u kreditnoj instituciji, odbor za rizike:

  • Savjetuje nadzorni odbor o cjelokupnoj trenutnoj i budućoj sklonosti kreditne institucije ka preuzimanju rizika i strategiji i pomaže u nadzoru nad sprovođenjem strategije od strane višeg rukovodstva, pri tom ne dovodeći u pitanje odgovornost upravnog i nadzornog odbora u cjelokupnom upravljanju rizicima i nadziranju kreditne institucije.
  • Preispituje da li su pri određivanju cijena potraživanja i obaveza prema klijentima uzimani u obzir model poslovanja kreditne institucije i strategija rizika i ako ta cijena ne odražava rizik preuzet u odnosu na model poslovanja i strategiju rizika, predlaže upravnom odboru plan za otklanjanje nedostataka.
  • Nezavisno od poslova odbora za primanja, sa ciljem uspostavljanja i sprovođenja odgovarajućih politika primanja, preispituje da li su pri određivanju podsticaja predviđenih sistemom primanja uzeti u obzir rizik, kapital, likvidnost i vjerovatnoća i očekivani period ostvarivanja dobiti.
  • Obavlja druge poslove određene propisima donesenim u skladu sa ovim zakonom.

Odbor za rizike, pored zadataka iz člana 49 stav 1 Zakona, nadzornom odboru:

  • Daje preporuke za prilagođavanje strategije upravljanja rizicima koje proizilaze, naročito iz izmjena modela poslovanja kreditne institucije, tržišnih kretanja ili preporuka funkcije kontrole rizika.
  • Pruža podršku u nadzoru sprovođenja strategije za upravljanje rizicima, a naročito rizikom likvidnosti, tržišnim rizikom, kreditnim rizikom i operativnim rizikom, radi njihove procjene u odnosu na odobrenu sklonost preuzimanju rizika i strategiju upravljanja rizicima.
  • Daje savjete u vezi sa izborom eksternih stručnjaka koje nadzorni odbor namjerava da angažuje.
  • Analizira niz mogućih scenarija, uključujući testiranje otpornosti na stres, kako bi procijenio kakav će efekat taj scenario imati na rizični profil kreditne institucije.
  • Analizira preporuke interne revizije i spoljnog revizora i prati sprovođenje preduzetih mjera.

Kreditna institucija je dužna da obezbijedi da članovi odbora za rizike, ili odbora za rizike i reviziju, imaju odgovarajući pristup informacijama o rizičnom profilu kreditne institucije i, ako je to potrebno i primjereno, pristup funkciji upravljanja rizicima i savjetima eksternih stručnjaka.

Odbor za rizike, ili odbor za rizike i reviziju, određuje vrstu, količinu, oblik i učestalost informacija o riziku koje će primati od organizacionih jedinica ili funkcija u okviru kreditne institucije.

Članovi odbora za rizike moraju imati odgovarajuće znanje, vještine i stručnost kako bi u potpunosti mogli da razumiju i prate realizaciju strategije rizika i sklonost kreditne institucije ka preuzimanju rizika.

Kreditna institucija koja nije značajna s obzirom na veličinu, unutrašnju organizaciju, vrstu, obim i složenost poslova koje obavlja može da osnuje kombinovani odbor za rizike i reviziju.

Članovi odbora za rizike i reviziju iz stava 3 ovog člana moraju imati odgovarajuće znanje, vještine i stručnost koji se zahtijevaju za članove oba odbora.

Preuzmite Universal Capital Bank mobilnu aplikaciju

Vaše finansije pod vašim prstima